Levering 1-3 hverdage . Fri fragt over 599 kr.

Din kurv

Du får levering indenfor 1-3 hverdage.

Du får et nøje udvalgt sortiment af de bedste flasker.

Du får fri fragt ved køb over 599 kr.

Subtotal

0,00 kr.

Gå til checkout
Ja,
jeg er over 18.
Luk mig bare ind.
Nej,
så vi må ses, når jeg
er blevet ældre.

Velkommen.
Du skal være fyldt 18
for at besøge vores website

er du over 18?

Caribisk Rom: Et hav af smag

Litteratur

Caribisk Rom: Et hav af smag

275,00 kr.

-

+

Af Mads Heitmann, Danmarks mest fremtrædende formidler af rom.

Caribien er centret for verdens romproduktion, og det er på de caribiske øer, at der laves noget af den bedste rom, der findes. Caribisk rom er derfor også emnet for den til dato mest dybdegående bog om rom skrevet på dansk.

Meget er sket, siden bestselleren Rombogen – Opdag de gyldne dråber udkom i 2015. Der er kommet flere danske romnydere til, og dem, der har været med siden begyndelsen, er blevet mere erfarne og ikke mindst mere kritiske. Der er løbende kommet nye, revolutionerende og anderledes romprodukter på markedet, som gradvist er gået i en stadig mere avanceret retning. Disse har fanget nutidens erfarne rominteresserede, som hele tiden søger mere viden om rom.

Mads Heitmann, Danmarks mest fremtrædende formidler af rom, beskriver i denne bog for både den nye og erfarne rominteressede romscenen, som den ser ud i dag. Han går i dybden med produktionen af rom og rykker sukkerrøret op ved roden i jagten på forståelsen af alle de utrolige og utroligt forskellige smagsoplevelser, som findes i det caribiske romunivers.

Som læser kommer man på besøg hos mange forskellige caribiske romdestillerier, lærer om produktionen, og hvad der er unikt fra ø til ø, fra destilleri til destilleri. Den smagsmæssige diversitet, som findes på øerne i det caribiske øhav, illustreres via grundig grafik. Man kan også læse interviews med vigtige personligheder inden for rombranchen. Endelig, men ikke mindst, indeholder bogen inspiration til de næste romindkøb gennem anbefalinger af 20 helt særlige flasker, og man lærer til sidst at mixe otte ekstraordinære romcocktails.

Producent

Politikens Forlag

Land

Danmark

En Scholz & associates produktion

Creative direction
Morten Scholz
Grafisk design
Jacob Lindblad
Visuel identitet
Benjamin Graahede
Art direction, foto
Morten Scholz & Jacob Lindblad